Hlava XII
Hlava XII
Reklamační řád
čl. 42
Uživatel, který není spokojen (dále jen „stěžovatel“)
a) s jakostí či množstvím služby, kterou mu MKV poskytla,
b) s tím, že mu služba ze strany MKV poskytnuta nebyla, ač měla být,
c) s jednáním knihovníka, který službu jménem MKV poskytoval nebo její poskytnutí odepřel, nebo
d) s jakoukoliv další skutečností týkající se MKV,
má právo danou skutečnost reklamovat ve lhůtě patnácti dnů od okamžiku, kdy se o ní dozvěděl. Skutečnost, od jejíhož vzniku uplynuly více než dva roky, lze reklamovat jen tehdy, jestliže z ní pro čtenáře plyne nepromlčený majetkový nárok. Reklamovat dále nelze skutečnost, o níž byly údaje zlikvidovány z důvodu ochrany osobních údajů.
čl. 43
Obsah reklamace
Z reklamace musí být patrno, kdo ji podává, na jakou skutečnost si stěžuje a jakou nápravu žádá. Je-li reklamace podána písemně, musí z ní být též patrno, zda a kam má MKV odeslat vyřízení reklamace.
čl. 44
(1)
Reklamace se podává ústně nebo písemně.
(2)
Pokud není možné reklamaci vyřídit ihned, MKV může žádat, aby stěžovatel reklamaci podal písemně. Pokud tak stěžovatel neučiní, reklamace se nevyřídí.
čl. 45
Místa příslušná k podání reklamace
(1)
Reklamace se podává v tom oddělení,
a) ve kterém reklamovaná skutečnost nastala,
b) v němž vyšla najevo, nebo
c) s jehož činností přímo souvisí.
(2)
V případě, že příslušnost podle odst. (1) není zřejmá, se reklamace podává v kterémkoliv oddělení, zpravidla písemně.
(3)
Písemnou reklamaci lze též podávat elektronicky na adresu „knihovna@obecvrdy.cz“.
(4)
Je-li písemná reklamace podána nepříslušnému oddělení, odpovědná osoba reklamaci postoupí příslušnému oddělení a stěžovatele o tom vyrozumí.
(5)
Reklamace podané v nepříslušném oddělení v jiné než písemné formě se nevyřizují. Stěžovatel se o tom vyrozumí.
čl. 46
Odpovědná osoba
V každém oddělení musí být po celou provozní dobu přítomna osoba pověřená vyřizováním reklamací.
čl. 47
Lhůta a forma vyřízení reklamace
(1)
Reklamace se vyřizuje zpravidla stejnou nebo obdobnou formou, jakou byla podána.
(2)
Reklamace se vyřizuje bez zbytečného prodlení. Není-li možno reklamaci vyřídit ihned, musí být vyřízena do jednoho měsíce ode dne podání.
čl. 48
Stížnost starostovi OÚ Vrdy
Není-li písemná reklamace vyřízena včas nebo není-li s jejím vyřízením stěžovatel spokojen, může proti tomu podat stížnost starostovi OÚ Vrdy.